Венцислав Георгиев уби бяла мечка

Публикувано: December 15, 2007
В категория: Общи |

Белла

Преди малко до мен стигна новината, че Венцислав Георгиев, който е собственик на “Белла” е убил бяла мечка, застрашена от изчезване поради глобалното затопляне.

Случаят не ми беше известен до този момент, не съм чел пресата през последните два дни и не знам дали не съм закъснял с публикуването, но дори така да е - действие е необходимо. Нека бойкотираме продуктите на “Белла”. Да пороним името..

Това е пълен абсурд.

ЪПДЕЙТ: Току що разбрах, че той е заплатил $ 60 хил. за разрешително за отстрелване на една от 12-те позволени мечки годишно. Не ми се коментира.. Повръща ми се.

Eто списък с всички търговски марки на “Белла България” - пълен списък. Аз няма да ги купувам. А ти?

В блога на Богомил Шопов, както и в моя блог Вени Марковски написа:

Чл.278в. (пред. чл.278а,изм.,ДВ,бр.10 от 1993 г.)
(1) (изм.,ДВ,бр.85 от 1997 г., бр.133 от 1998 г., бр.88 от 2005 г.) Който унищожи или повреди защитена територия или защитена зона или екземпляр от защитен растителен или животински вид и с това причини значителна вреда, се наказва с лишаване от свобода до две години и с глоба от от петстотин до две хиляди лева.
(2) (изм.,ДВ,бр.85 от 1997 г.; отм.,бр.88 от 2005 г.)
(3) (изм.,ДВ,бр.10 от 1993 г.,бр.85 от 1997 г., бр.133 от 1998 г., бр.88 от 2005 г.) Който унищожи или повреди изключително ценни единични и невъзстановими земни и скални образувания и пещери, обявени за защитени, се наказва с лишаване от свобода до три години или с глоба от двеста до две хиляди лева.
(4) (изм.,ДВ,бр.10 от 1993 г.,бр.85 от 1997 г., бр.92 от 2002 г., бр.103 от 2004 г., бр.88 от 2005 г.) Който унищожи, улови, задържи или продаде екземпляр от европейски или световно застрашени диви гръбначни животни без необходимото за това разрешение, се наказва с лишаване от свобода до пет години, както и с глоба от хиляда до пет хиляди лева и с компенсиране на нанесените щети.

А cvyk допълни:

Чл. 4. (1) Наказателният кодекс се прилага към българските граждани и за извършените от тях престъпления в чужбина.

Призовавам Веселин Колев да напише нещо по темата. Мнения като неговите липсват в този момент.

КОМЕНТАРИ

22 Коментара to “Венцислав Георгиев уби бяла мечка”

  1. Вени Марковски on December 15th, 2007 4:00 pm

    Прати сигнал до Главния прокурор.

    Чл.278в. (пред. чл.278а,изм.,ДВ,бр.10 от 1993 г.)
    (1) (изм.,ДВ,бр.85 от 1997 г., бр.133 от 1998 г., бр.88 от 2005 г.) Който унищожи или повреди защитена територия или защитена зона или екземпляр от защитен растителен или животински вид и с това причини значителна вреда, се наказва с лишаване от свобода до две години и с глоба от от петстотин до две хиляди лева.
    (2) (изм.,ДВ,бр.85 от 1997 г.; отм.,бр.88 от 2005 г.)
    (3) (изм.,ДВ,бр.10 от 1993 г.,бр.85 от 1997 г., бр.133 от 1998 г., бр.88 от 2005 г.) Който унищожи или повреди изключително ценни единични и невъзстановими земни и скални образувания и пещери, обявени за защитени, се наказва с лишаване от свобода до три години или с глоба от двеста до две хиляди лева.
    (4) (изм.,ДВ,бр.10 от 1993 г.,бр.85 от 1997 г., бр.92 от 2002 г., бр.103 от 2004 г., бр.88 от 2005 г.) Който унищожи, улови, задържи или продаде екземпляр от европейски или световно застрашени диви гръбначни животни без необходимото за това разрешение, се наказва с лишаване от свобода до пет години, както и с глоба от хиляда до пет хиляди лева и с компенсиране на нанесените щети.

  2. Longanlon on December 16th, 2007 4:22 pm

    Видях, че правителството на Канада издава разрешителни за лов на бели мечки, като тая година са били 20 - т.е. нарушение на закона няма.

    Ако бях на мястото на Венцислав Георгиев обаче, следващото нещо, което щях да застрелям е тоя некадърник, който е решил, че е добра PR стратегия да се хвали и да гради положителен фирмен имидж със снимки на тия кървища…

  3. maka on December 17th, 2007 3:10 am

    Както казва Longanlon, не мисля, че закона е нарушен щом е било закупено разрешително. Колкото до самата постъпка, простотията на всеки си е лично негова…

    А колкото до продуктите на тази компания, причини да искаш…

  4. Боян Юруков on December 17th, 2007 6:40 pm

    Подкрепям блокадата на продуктите им. Не е въпрос дали е законно или не. Те Канада инициираха и масовото изтребване на тюлените ако става дума. А че е лош PR - няма спор. Поредното доказателство за обърканите представи на “шефа” за това кое е добре за фирмата.

  5. Martian » Blog Archive » Не купувайте продуктите на "Белла България" on December 27th, 2007 12:09 pm

    [...] е убиец, уби бяла мечка. Повече информация от блога на stoilov. Но преди да го погледнете, внимавайте ! Има доста [...]

  6. Белла България - лицето на компанията : www.stoilov.org on August 5th, 2008 9:03 am

    [...] Сoбственикът на Белла България - Венцислав Георгиев уб

  7. k07ka on August 6th, 2008 5:45 pm

    Нямам думи! Нищо, че коментара ми е закъснял, възмущението ми остава!

    И какво значи това ‘maka’? Простотията на всеки си била лично негова? Разбира се, за това ще докараме планетата ни до крах, защото всеки се разглежда, като отделна личност и явно всеки си мисли, че малко от неговата “простотия” няма да навреди, НАПРОТИВ тя ще се влее в световния океан от простотия, който съвсем скоро (струва ми се) ще допринесе за изтребването ни…

  8. maka on August 6th, 2008 6:03 pm

    k07ka, напълно съм съгласен с теб, само че съм далеч от романтичното убеждение, че аз, ти, или който-и-да-било, може да превъзпита някой който е извършил подобно нещо. Сведения за белите мечки, както и информация кое е просташко и кое не, човек добива от обща култура и нормален социален живот.

    Кой как си харчи парите, и дали това харчене е просташко/вулгарно и пр. си е лично тяхна работа. Аз, ти, или който и да е друг, не може да направим нищо друго в подобни случаи, освен да се възмутим и да осъдим морала на такова действие. Извършителя както става ясно не можеш да го осъдиш, защото е закупил разрешително, и то едно от малкото продаващи се всяка година, т.е. похарчил си е парите просташки. Бойкота на продуктите на фирмата му е точно такъв хубав осъдителен жест, но аз имам негативно мнение за тази фирма по различни причини още доста преди това да се случи.

    Колкото до възмущението и взимане на мерки, ако става въпрос да се вземат мерки това да не се случва, трябва да спрат да се продават разрешителни, защото ако продължават да се продават, ще продължават и да се купуват. И както казах, простотията на всеки си е лично негова. Включително и моята.. ;)

  9. MM on January 18th, 2009 5:18 pm

    Пълен бойкот на продуктите на Белла!

  10. Klvana on January 18th, 2009 5:42 pm

    S tesi pari vmesto da otnema jivot mojeshe da spasi nikolko pone !!!!!!!

  11. МурГина on January 18th, 2009 5:56 pm

    Какво сте се заяли с човечеца? Ми той е участвал в легален лов! Сметка 6999 - ще му го признаем като “други извънредни разходи” на компанията.

  12. granbi on January 18th, 2009 7:06 pm

    Може и да е законно, но е отвратително! Лично аз не бих си купила повече никакъв продукт на Белла.
    Посягайки към него, ще виждам снимката с окървавеното животно. Що за хора са тези, за които убийството, макар и на животно, е удоволствие? Силно се надявам съдбата да му поднесе своето възмездие!

  13. Stanislav on January 18th, 2009 7:53 pm

    Moje bi Venzislav Georgiev shte nameri dovodi kato kaje….Az sam siplatil za tova i ubivaneto na edin izhcezvasht ekzempliar e zakonno…No vsashnost ot tova se vijda istinskia harakter i zeli ne edin chovek!A kolko bolni deza i bezdomni hora se nujdaiat ot pomosht?Malko pari li sa 60000dolara?Iavno ima izlishni pari za izhvarliane…….

  14. Yoi on January 18th, 2009 8:07 pm

    Аз им написах следното писмо, направете го и вие, на посоченият по-горе сайт:


    Прочетох следната статития и отвращението ми е голямо, нямам намерение да купувам нито една от вашите марки, а също ще се погрижа никой от роднините ми и приятелите ми да не го прави :

    http://www.stoilov.org/?p=143

  15. Помните ли убитата бяла мечка? : www.stoilov.org on January 18th, 2009 10:20 pm

    [...] помните, но преди повече от година писах за това, че Венцислав Георгиев, собственикът на Белла България, уб…. Цялата блогосфера беше гръмнала по повод ужасната [...]

  16. lil on January 19th, 2009 9:49 am

    Като иска да се прави на мъж а пък и за по-голямо удоволствие и адреналин ….нека другия път бъде с нож в ръка или с голи ръце……и да видим каква ще е снимката тогава .

  17. Ева on January 19th, 2009 12:23 pm

    отвратително е …ще се постарая никога да не купувам продуктите на белла,ще разкажа и на други за това, което научих току що.

  18. Иван Моторов on January 19th, 2009 2:02 pm

    Всички меки колбаси съдържат 80% генно модифицирана соя . Тези на “Белла” не правят изключение . Може би “Народен” съдържат по-голям процент по-евтини боклуци , от там и цената . Щом фирмата “Белла” има излишни 60 000 $ за извършването на престъпление , значи е процъфтяваща и няма нужда от нашата подкрепа . Да подкрепим другите фирми !

  19. Деница on February 20th, 2009 12:13 pm

    Много назад връщам ама от тая ужасна работа най-странно ми се стори “отстрелването на една от 12-те позволени мечки годишно”..някак си.. wtf?

  20. lovec on March 3rd, 2009 9:56 pm

    Ужас. И наи богат да стана на света няма да убия бяла мечка. тъпанар е тоя.

  21. alla hala on April 9th, 2009 1:27 pm

    Бях запазила тази снимка от вестника без да знам, кой е изрода убил бялата мечка.Показвах я на познати като пример на ловуване с цел забавление и развлечение.Богатите комплексари плащат огромни пари за да се почувстват “царете на природата”.Отскоро научих,че това е собственника на “Белла” Венцислав Георгиев.Поддържам бойкота на кървавите продукти “Белла” и смятам ,че няма “срок на годност” за този род престъпления.

  22. Teodora on September 10th, 2009 1:47 pm

    A be ie toq e lud kak moje da ubiva mecheto spored nego kakvi sa te nqkakvi bezpolezni jivotinki koitosa samo za koja, ne te sa jivi za da jiveqt za da imat semeistva da ste zabelqzali dali te pravqt neshto po razlichno ot nas te sa kato nas obache s kozina i ne mogat da govorqt no tova ne znachi che ne obshtuvat po razlichni nachini. Te nas ni ni razbirat kakvo govorim nito puk nie tqh te sa neshto hubavo v jivota na horata potursete v internet edna snimka shte q razpoznaete kak ednomeche celuva edin chovek ne budeteloshikumjivotnite zashtoto te sa chst ot prirodata zashtoto tq mojepo vsqko edno vreme da se oburne sreshtu nas! Miloto meche koiliznae sega kak semeistvoto mu tuji i si prestavete che chovek ot vasheto semeistvo umre dalinqma da stradate sega i te stradat prosto se postavqite na tqhnoto mqsto i shte razbirate kakva e tagata im i kakva moje da bude ot edno nepotrebnodeistvie! Ne znam dali tazi snimkae za gledane no men mnogo me nataji!

Ще се радвам да чуя мнението ти относно тази публикация, така че ако има какво да кажеш, чувствай се свободен да го сториш.